tisdag 30 maj 2017

Teaterrecension: " All of my dreams come true"/ Teater Kompaniet 1 i Stockholm tisdag 170529/ Recension av: Marika Frykholm

Tisdagen den 170529 var jag på Teater Kompaniet 1 i Stockholm och såg föreställningen: " All of my dreams come true".

Föreställningen är två skådespelare, en man och en kvinna som båda verkar vill ge ett sken av att båda ha varsin djup depression. Man kan säga att dom är typ som typiska enligt min personliga uppfattning stereotyper som vill ge sin version av hur världen av idag är.

Hur ond världen av idag är. Hur mycket ondska det finns. Hur mycket orättvisor det finns. Vore det inte bättre om man flydde all ondskan i världen till ett Walt Disney fantasi- land?

Där alla kan få leva sina liv "lyckliga i alla sina dagar" som den manlige skådespelaren säger vid ett tillfälle. Precis som Snövit, Askungen och Joakim von Anka.

Det jag tänkte på under föreställningens gång var huruvida om dom två skådespelarna verkligen var inne i en djup depression eller om de bara ville " verka" deprimerade helt enkelt för att är man ung så ska man vara djupt deprimerad och fundera över livets mening och orättvisor?

Jag ställer denna kommentar i min recension som en fråga till läsarna för det är som sagt det jag funderade över om det var så skådespelarna ville framställa sina rollkaraktärer- som två unga människor i stort behov att ange en djup depression samtidigt som de sökte efter livets mening och varför det förekommer så mycket orättvisor i världen såsom till exempel naturkatastrofer.

Men jag vill ändå varmt rekommendera denna föreställning, " All of my dreams come true" för jag tyckte faktiskt att den var jättebra och den fick mig att skriva en recension på ett sätt som jag inte brukar göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar