onsdag 17 maj 2017

Teaterrecension:: " Stilla liv"; av: Lars Norèn/ Recension av: Marika Frykholm

Lärdagen den 170513 var jag på Elverket som hör till Dramaten i Stockholm och såg föreställningen:
" Stilla liv", av: Lars Norèn.


" Stilla liv", av Lars Norèn är en i åtminsten mitt tycke en väldigt annorlunda pjäs. Ett enda ord sägs under hela föreställningens 2 1/2 timme.


 Endast en gång hör man en människa säga ett ord. Sedan är det en kvinna som har fött ett dödfött barn i pjäsen som är galen som springer runt och säger sin mans namn.


Detta till trots så är det inte en tråkig föreställning. Tvärtom händer det saker och utspelar sig saker hela tiden på scenen och trots att skådespelarna aldrig säger något så förstår man ändå handlingen alldeles otroligt bra.


Enligt min åsikt så handlar föreställningen: " Stilla liv", av Lars Norèn om en samling människor som alla har olika relationer till varandra precis som det står i programmet till pjäsen: " Stilla liv av Lars Norèn.


Det är bland annat en kärlekssaga om en kvinna och en man som träffas och blir förälskade. Kvinnan föder ett dödfött barn som mannen senare hittar. Men de får ytterligare ett barn som får fortsätta att leva. Men där förekommer också många andra människor och deras levnadsöden som man får följa under föreställningens gång.


Jag tycker att föreställningen:" Stilla liv", av Lars Norèn var jättebra och att skådespelarna verkligen också var jättebra och jag vill varmt rekommendera alla att se denna pjäs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar