lördag 24 april 2021

Brittiskt kostym- drama tv- serie: " Belgravia"/ Författare: Julian Fellowes/ Sista avsnittet/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 


Nu har jag sett det sista avsnittet av den engelska kostym- drama tv- serien: " Belgravia", författare är: Julian Fellowes. 

Och allt ordnar sig till det bästa. Mera tänker jag inte avslöja här. " Spoiler allert" som min kompis kallar det för.

I ett mycket rafflande sista avsnitt så löses knuten i historien kring den mysteriöse Mr. Charles Pope släktskap upp sig. Och naturligtvis så är Mr. Charles Popes så kallade " skumraskaffärer" inte alls några skumraskaffärer överhuvudtaget om jag förstod handlingen på rätt sätt.

Jag vill varmt rekommendera denna brittiska kostym- drama tv- serie på grund av den brittiske författaren Mr. Julian Fellowes snillrika sätt att väva ihop en historia. Till en mycket sevärd underhållning. 

Inte minst på grund av de härligt vackra klänningar som damernas bär i denna utmärkta engelska tv- serie. 

I en mycket rafflande och tidvis något nervkittlande upplösning lider historien, " Belgravia"; om oäktingen Mr. Charles Pope sitt händelserika slut. Jag vill därför verkligen uppmuntra alla att se detta utmärkta brittiska kostym drama!

" Belgravia", av den brittiske författaren: Mr. Julian Fellowes finns i skrivande stund att se på: Svt. play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar