lördag 17 april 2021

Engelskt tv- kostym drama: " Belgravia"/ Författare: Julian Fellowes/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 


Jag har nu sett ännu ett avsnitt av den engelska tv- kostym drama serien: " Belgravia", av författaren:  Julian Fellowes. 

Som det står i tv- seriens programhandling: " Tv- serien " Belgravia", handlar om: " Vem är egentligen Mr. Pope"? 

Personligen skulle jag vilja sammanfatta handlingen med följande kommentar, med risk att låta ironisk vilket jag verkligen inte har för avsikt att vara då jag tycker att denna engelska kostym- drama serie: " Belgravia", av författaren: Julian Fellowes är en mycket väl sevärd såväl som underhållande serie. Men jag skulle ändå vilja ställa frågan som en följdkommentar av programbeskrivningen: " Vem är egentligen Mr. Pope"? Till följande kommentar: " Vem är egentligen Mr. Pope släkt med"?!

Den engelska kostym- drama serien: " Belgravia", av: Julian Fellowes, är en mycket underhållande, såväl som en väl sevärd serie med många bottnar tycker jag att man lugnt kan säga. 

Dels är där den romantiska intrigen mellan den omöjlige brorsonens nyligen eklaterade i  The Times förlovning med Lady Maria. Lady Maria, som i hemlighet älskar Mr. Pope. 

Dels är där Mr. Popes som man anar skumraskaffärer med den brittiska bomullshandeln som han har intressen i. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se den engelska kostymdrama tv- serien: " Belgravia", av: Julian Fellowes på grund av den snillrika historieberättar tekniken av en blandning av kärlek, äventyr och romantik!

För att inte tala om de eleganta damernas underbart vackra klänningar. 

Den engelska tv- kostym drama serien går i skrivande stund att se på svt. play..Om jag inte tar alldeles fel i detta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar