torsdag 8 april 2021

Svensk tv- dokumentär serie:" Jag är Nellie"; om den svenska hästbloggerskan Nellie Berntssons liv/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 


Jag håller på och ser på en svensk tv- dokumentär serie som heter:" Jag är Nellie", om den unga, svenska, då när denna tv- dokumentär serie spelades in, tonårstjejen Nellie Berntssons liv som fortfarande vad jag tror mig veta har en aktuell blogg som är mycket välbesökt av många av hennes läsare om hennes liv, och hennes stora intresse för ridsporten. Om hennes hästar, och hennes ridning. 

I denna tv- dokumentär tror jag man kan kalla det för, kan man följa den unga tonårstjejen Nellie Berntssons liv från det hon som tolvåring, snart blivande 13 åring fram tills hon är ungefär i 20- års åldern om jag har räknat rätt, hur hon har det i sin vardag, med sina hästar, och hennes tävlande. 

I början får man följa hennes träning med den ena hästen, ponnyn Elvis som hon enligt egen utsago, " blev förälskad i vid första ögonkastet", och efter tjatande på hennes pappa, fick köpa och ha som sin egen ponny. 

Man får även följa hennes träning för hennes privata tränare litegrann. Vilket är mycket intressant.

Men Nellie Berntsson i unga år är mycket öppen om sina svårigheter i sin ena skola om den mobbing hon tvingades uppleva på grund av oginheten mot att hon var " kändis". Jag har själv fast jag inte är inärheten av att vara kändis, varit med om att vara mobbad då jag gick i mellan- högstadiet så Nellie Berntsson har min fulla sympati. Och jag vill ge Nellie Berntsson en stor eloge för att hon är så modig och öppenhjärtig att hon även berättar om det svåra hon har fått uppleva sedan hon blev en känd personlighet.

Personligen älskar jag hästar men jag tycker att man kan ha stort nöje att följa denna svenska tv- dokumentär om den unga flickan Nellie Berntssons liv på grund av dess varma framtoning och att det är mycket intressant att som publik till denna tv- dokumentär följa Nellie Berntssons liv tillsammans med sina hästar och hennes träning och kamp för att bli en duktig ryttare! 

I skrivande stund kan man se den svenska tv- dokumentären: " Jag är Nellie" på Youtube. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar