fredag 18 februari 2022

Romanrecension: " Grim"/ Av den svenska författarinnan: Sara Bergmark Elfgren/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag håller på att läsa en svensk barn- och ungdomsroman som heter: " Grim". "Grim" är skriven av den svenska författarinnan: Sara Bergmark Elfgren. Sara Bergmark Elfgren är även känd för att ha skrivit barn- och ungdomsromanen: "Norra Latin". Samt för att ha varit medksrivare till den populära barn- och ungdomsromanserien: " Cirkeln", som hon skrev tillsammans med Mats Strandberg. '

" Grim", av: Sara Bergmark Elfgren handlar om tonårspojken Kasper vars pappa startade ett populärt rockband på-1960- talet som hette: Dark Gruelty. I Dark Cruelty fanns en bandmedlem som hette Grim. Kasper är uppkallad efter honom.

Då Kasper får sommarjobb på Gröna Lund träffar han flickan Iris som är Kaspers pappas största fan. Iris drar med Kasper till House där hon får spela en av demonerna. 

Jag tycker att barn- och ungdosmromanen " Grim" av Sara Bergmark Elfgren så här långt som jag har kommit har en härlig känsla av optimism och ett sug av spänning som gör att man vill veta mera. Erkännas skall: Jag har tjuvläst slutet. Men tänker inte avslöja det här. 

Jag vill varmt rekommendera alla att läsa barn- och ungdomsromanen: " Grim" av Sara Bergmark Elfgren! Detta på grund av den härliga stämningen i romanen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar