söndag 12 september 2021

Amerikansk High- School film recension: " Moxie"/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har sett nästan hela den Amerikanska High- School filmen:  " Moxie" på Netflix. " Moxie" är en, enligt mitt tycke en ganska typisk Amerikansk High- School film. 

" Moxie" handlar om en typisk High- School tjej och hennes bästa kompis som går på en High- School någonstans i USA där det förekommer ovanligt mycket mobbing. Det är en mycket stark film, med mycket känslomässigt laddade scener i anser jag, för att vara en Amerikansk High- School film. Till skillnad från många av sina föregångare, så har denna Amerikanska High- School filmen, " Moxie", ett djup som inte bara bottnar i att man ska koncentrera sig på att man som tjej/ respektive kille, ska hitta första bästa kille/ tjej att hångla med. 

Detta gör tycker jag att filmen: " Moxie" är klart sevärd. Dess karaktärer spelas på ett sätt som gör att man kommer ihåg dom efter att man sett så långt som jag såg filmen. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se tonårsfilmen: " Moxie"! Detta på grund av filmens, enligt mitt tycke självklara budskap: " Att man ska våga stå upp för det man tror på, och vara stolt över den man är". 

Filmen finns i skrivande stund, september 2021 att se på Netflix. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar