lördag 18 september 2021

Netflix- serie recension: " Young Royals"/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har börjat se på Netflix- serien: " Young Royals" som är en svensk drama- serie om ungdomar på en internatskola. Tänk er att till denna internatskola, någonstans i världen, kommer det en rik, snygg ung prins. Prinsen ifråga inser allteftersom att han faktiskt är gay, det vill säga homosexuell. Prinsen blir kär på riktigt i en kille från värsta arbetar klassen. Prinsen ifråga har sin situation som kunglig att tänka på. Prinsen avskyr livet på internatskolan och har bett sin mamma att hämta hem honom.

Jag tycker personligen att: den svenska Netflix- serien: " Young Royals", är lite typ som en modern Askungesaga. Fast istället för att prinsessan möter prinsen och blir kär i honom, är detta en modern Askungesaga om en homsexuell prins som blir kär i en annan homosexuell kille. Jag själv som skriver denna recension jag är så heterosexuell som jag bara kan bli. Men det innebär inte, tycker jag, att man inte kan känna sympati för denna kungliga höghet som mot bättre vetande inser sin homosexuella läggning och mot alla odds, faktiskt bejakar denna. 

Efter att ha sett de första två avsnitten av denna utmärkta serie vill jag varmt rekommendera alla att se: " Young Royals"!  Särskilt på grund av  skådespelares utmärkta insats. 

I skrivande stund finns den svenska tv- serie  " Young Royals" att se på Netflix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar