torsdag 30 september 2021

Artikelrecension: " Fuska inte med fikat"/ Artikel från tidningen: Förskolan/ Text av: Hanna Nolin/ Recension skriven av: Marika FrykholmJag

 


Jag har just läst en mycket intressant artikel i tidningen: " Förskolan" som heter: " Fuska inte med fikat". Text av:  Hanna Nolin.

Något jag själv tycker är mycket trevligt. Nämligen fikastunderna på den förskola där jag går på daglig sysselsättning såkallad i deras kök.

Detta verkar även Hanna Nolin som skrivit denna  artikel:" Fuska inte med fikat" också känna mycket varmt för.

Hanna Nolin beskriver i sin artikel att den gemensamma fikastunden på förskolorna numera är ett " minne blott". Numera så anses det vara helt ok att ta en kaffe på väg från utevistelsen till iinomhusvistelsen.

Men på en del förskolor existerar fortfarande den gemensamma fikastunden. På dessa förskolor menar man att det kan vara ett väldigt bra tillfälle för förskollärarna och barnskötarna att tillsammans diskutera upplevelser av det gemensamma arbetet på förskolan. Till exempel om det är något föräldrapar som man har upplevt på ett speciellt sätt. Då menar Hanna Nolin anser förskollärarna på en del förskolor att det kan vara bra att kunna prata av sig med sina kolleger om de har upplevt detsamma med dessa föräldrapar. 

Jag tycker att det var en mycket intressant artikel. Och för den som vill läsa mera så kan jag berätta att det rör sig om " Förskolan"  nummer 9 , från år 2015. Temat är: " Det osynliga språket".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar