tisdag 2 juni 2020

Tv- serien: " Den gula hästen, " eller: " The Pale Horse" som är den engelska titeln baserad på den engelska deckardrottningen, Agatha Christies roman med samma titel/ Recension: Marika Frykholm




Jag har sett avsnitt tre av den engelska tv- serien: " Den gula hästen", eller: " The Pale Horse" som är den engelska titeln baserad på den engelska deckardrottningen, Agatha Christies roman med samma titel som just nu visas på kanal 4, svt play.

Änklingen Mark Easterbrook är nu sanningen på spåret av hur de döda människorna som finns på den listan där även han själv finns med med ett frågetecken efter sitt namn, och den udda antikhandlaren som med jämna mellanrum besöker honom, vars namn även han finns med på den lista av döda människor. Den lista som enligt beskrivningen av " Den gula hästen"  upphittades i " en död kvinnas sko". Mark Easterbrook tills han upptäcker sanningen bakom dödsfallen börjar bli alltmer osäker på om inte de tre kvinnorna på värdshuset, " Den gula hästen", i själva verket inte är riktiga hästar. Men i det längsta vill han ändå tro på en naturlig förklaring.

Jag tycker att tv- serien; " Den gula hästen", eller: " The Pale Horse"  är en riktigt ruggig, deckare fylld av spänning, mord och inga visor. Man kan inte vara säker på hur det ska sluta och det är olidligt spännande med den täta, förtryckta spänningen hela serien igenom. För att inte tala om den ganska ruggiga bakgrundsmusiken som verkligen gör sitt bästa för att trigga upp spänningseffekterna i den engelska tv- serien, " Den gula hästen". Jag som ändå har läst boken av den engelska deckardrottningen, Agatha Christie med samma titel sitter som klistrad vid varje avsnitt och fast jag vet hur utfallet ska bli så sitter jag där och undrar för mig själv hur det hela egentligen kommer att sluta.

Jag vill varmt rekommendera alla att se den engelska tv- serien:" Den gula hästen, eller: " The Pale Horse"; som den engelska titeln är , av den engelska deckardrottningen Agatha Christie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar