fredag 30 oktober 2020

Recension om en hästbloggare/ Recension av: Marika Frykholm

 Jag ser just nu på en i mitt tycke som älskar hästar, jag går lite på handikappridning då jag har lss- beslut och går på daglig verksamhet Misa i Blackeberg i Stockholm. 

Den här tjejen som bloggar om sitt liv, och sin häst heter: Nellie Berntsson och då dessa Youtoube filmer gjordes så bodde hon på Tjörns utanför Göteborg tillsammans med sin mamma, och pappa, och sin lillasyter Smilla. Och så hade hon sin häst, en ponny som heter Elvis. 

Jag tycker att det är jätteroligt att följa Youtoube filmerna om Nellie Berntssons liv tillsammans med sina föräldrar, sin lillasyster och hennes träning med sin häst Elvis. Jag har läst hennes självbiografi och vet att när hon blev äldre, så fick hon flera hästar.

Jag tycker att fast jag är dubbelt så gammal som Nellie Berntsson så tycker jag att Nellie Berntsson är ett föredöme för andra ungdomar, både tjejer och killar. 


Jag ser nu om det allra första avsnittet om Nellie Berntsson. Jag tycker det är så fint hur kärleksfullt hon beskriver sin familj. Och så har jag sett ett avsnitt där hela familjen Berntsson sitter i tv- soffan och ser det första avsnittet om Nellie Berntsson. Det är så roligt att höra deras kommentarer till Nellie Berntssons egna kommentarer om sig själv, sitt liv, gården med alla hästarna som dom bor på och deras liv ihop. 

Detta eftersom hon verkar att ha en sådan professionell inställning till sin häst, sin träning, och sitt bloggande. 

Jag vill varmt rekommendera alla både barn, ungdomar, så väl som vuxna att se Youtoube filmerna. " Jag är Nellie"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar