söndag 21 mars 2021

Svensk polisdrama tv- serie: " Tunna blå linjen"/ Det sista avsnittet/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har nu sett det allra sista avsnittet av den svenska polisdrama tv- serien: " Tunna blå linjen". För dom av er som har läst mina tidigare recensioner så har ni kanske märkt att jag inte har skrivit i en strikt kronologisk ordningsföljd. 

Utan att avslöja alltför mycket så handlar denna förträffligt spännande och som jag föreställer mig, inte allt för långt ifrån den verklighet som kanske många poliser kan möta i sin säkerligen mycket tuffa vardag, om, som det står i programbeskrivningen: " Några Malmöpolisers ganska hårda vardag".

Självklart med en del romantiserade inslag i de här tuffa, och nyktert verklighetstrogna vardagsliv, även om deras kärleksliv och hur det, efter många förvecklingar till en början, så småningom gestaltar sig.

Men utan sådana inslag skulle det ju inte bli någon handling!

Jag vill varmt rekommendera denna mycket speciella, och i mitt tycke något annorlunda, polisdrama tv- serie just för att den är lite annorlunda mot många andra i sitt slag, ,  som jag föreställer mig som inte har någon särskilt stor erfarenhet personligen av att följa polisdrama tv- serier över huvudtaget,  i hur polisdrama tv- serier kan tänkas föreställa sig vara. 

Jag tycker att det upplösande slutet såhär i det sista avsnittet var inte som jag hade gissat mig fram till, vilket jag tycker var mycket glädjande eftersom det var fullt av överraskningar. 

Den svenska tv- polisdrama serien: " Tunna blå linjen" finns i skrivande stund att se på: Svt. play.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar