torsdag 12 november 2020

Tv- serie: " Bonde söker fru"/ Recension av: Marika Frykholm

Jag följer just nu tv-serien: " Bonde söker fru"; som leds av programledaren: Linda Susanna Isaksson Lindorff.

Vilken hemsk känsla tycker jag personligen att det måste vara att utsätta sig för att bli bedömd som inte värdig att få gifta sig med en man som man i flera veckor har deltagit i uttagningstävlingar, lekar, och samtal och till och med bott tillsammans med på hans gård att sedan få höra: "Nej, tyvärr jag tycker du är en jättetrevlig kompis men jag är inte tillräckligt kär i dig så du får packa och dra"!

Jag tycker att dessa kvinnor som frivlligt utstätter sig för att bli bedömda på detta sätt är en oerhörd modig samling kvinnor.

De satsar verkligen allt på ett kort. Det kan bära eller brista.

Det hela börjar med en uttagningsdejting som man kallar för: " Speeddejting" på ett slott.

" Speeddejting" går ut på att man under fem minuters tid får samtala med den man som man kommit dit för att träffa. I detta fall just denna bonde som  söker sig en fru bland flertalet ivriga, förväntansfulla, söta, trevliga kvinnor som med en förhoppning om att hitta en framtida partner att dela livet med har anmält sig till denna programserie i förhoppningen att finna lyckan hos dessa  bönder som på detta sätt hoppas finna sin framtida fru.

Jag tycker att det är väldigt roligt att följa denna programserie men jag skulle aldrig själv våga ställa upp i en liknande tävling! Det krävs nog en hel del mod och vilja för att våga utsätta sig för denna prövning att riskera att få höra: " Nej, du är inte rätt kvinna/ man för mig".

Jag vill varmt rekommendera alla att se tv- serien: " Bonde söker fru"!  Om inte annat är det en väldigt romantisk serie att följa.

J