tisdag 25 augusti 2020

Filmrecension: " Gustav iii:s äktenskap"/ Manus av: Klas Östengren från år 2001/ Recension av: Marika Frykholm




 Jag har sett tv- serien: " Gustav iii:s äktenskap, avsnitt 1 av 2, med manus av: Klas Östengren från år 2001. 

I " Gustav iii:s äktenskap", avsnitt 1 så har Gustav iii problem med att få sitt äktenskap fullbordat. Han saknar en tronarvinge men han och hans danska drottning har inte varit ensamma med varandra under de nio år som de har varit gifta.

Då ber kung Gustav iii sin vän Munch om hjälp att uppfylla sina äktenskapliga plikter. Att fullborda sitt äktenskap med sin drottning samt att skaffa Sverige en tronarvinge. Tack vare hans vän Munch lyckas han till slut att fullborda äktenskapet.

Jag tycker att dramaserien: " Gustav ii:es äktenskap", med manus skrivet av: Klas Östengren är ett mycket intressant historiskt drama. Jag tycker om skådespelarnas insatser. Jag gillar även kostymen mycket och även scenografin. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se drama-serien i två avsnitt, " Gustav iii:s äktenskap", med manus av Klas Östengren! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar