söndag 21 februari 2021

Svensk polisdramaserie recension av. " Tunna blå linjen"/ Avsnitt 6/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har nu sett avsnitt sex i den svenska polisdramaserien:" Tunna blå linjen", som även går att se på: svt. play.

" Tunna blå linjen" som det även står i programbeskrivningen, beskriver några polisers mycket tuffa vardag i Malmö". Den beskriver även deras privatliv, som ofta har vissa romantiska slag. Som kanske inte är så verklighetstroget, men utan drama i en polisdramaserie så blir det ju ingen handling!

Personligen tycker jag,  att den svenska polisdramaserien: " Tunna blå linjen", precis som det står i programbeskrivningen, ger en mycket som, jag tror, realistisk bild av hur polisyrket nog kan te sig i verkligheten. Jag tror verkligen inte att livet som polis är en dans på rosor. Jag tror det innebär hårt slit i ofta mycket tuffa, och råa miljöer. Jag tror man utsätts för att bevittna mycket våldsamma scener i vardagslivet som polis. Och jag tror också att det stundtals är ett mycket sorgligt att arbeta som polis i dagens samhälle.

Jag vill varmt rekommendera alla att se den svenska polisdramaserien: " Tunna blå linjen" eftersom den ger en så pass realistisk utan att överdriva, bild av hur polisyrket kanske kan te sig för dagens poliser! I skrivande stund finns polisdramaserien: " Tunna blå linjen" att se på svt. play. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar