fredag 12 februari 2021

Teaterrecesion: " Improviserad Norèn", baserad på Norèns pjäser med skådespelare från: Stockholms improvisationsteater i Stockholm/ Fredagen den: 210212/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har ikväll sett den improviserade Norèn föreställningen med skådespelare från Stockholms improvisationsteater, fredagen den 210212. 

Handlingen var följande.

Ett gammalt par bjuder in en gammal barndomsvän till mannen i det gamla paret. Förvecklingar uppstår. Det visar sig att mannen i det gamla paret har fått veta att han lider av Alzeeimer. Och mannen i det gamla parets flickvän just går igenom en period.

Jag är absolut inte någon expert på Norèn överhuvudtaget. Men jag tycker att denna improviserade Norèn föreställning gav den typiska Norèn- känslan som jag har hört att man får då man har sett en Norèn föreställning. 

Skådespelare från Stockholms improvisationsteater kommer nästa fredag, fredagen den 19/ 2 -21 att spela en improviserad Selma Lagerlöf föreställning. Med titeln: " Kära Selma", baserad Selma Lagerlöfs romaner. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se fredagen den 19/ 2 -21 föreställning av: " Kära Selma" med skådespelare från Stockholms improisationsteater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar