söndag 28 februari 2021

Barnoperarecension: " När då då"/ Författare: Pia Lindenbaum/ Föreställningen streamad från Kungliga Operan 210227/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har nu sett barnoperan: " När då då"?  Av författaren: Pia Lindenbaum som denna gången bara har skrivit enligt programtexten, " för scenen". 

Enligt programtexten så handlar barnoperan: " När då då"?  " Om vuxna som bara lovar och lovar, och så blir det ändå ingenting". " Den handlar, enligt programtexten, " om flickan Bobo som varje lördag packar sin resväska för att hon ska åka hem till Pappa Papsen som bor på Adelsgatan 52". " Pappa har, enligt programtexten, " lovat att de ska åka till månen". " Men enligt programtexten, " så ska de till farmor i Bollnäs". 

" Farmor å sin sida är lite förvirrad och tror att hon ska till skolan och att hon ska fira födelsedag".

Barnoperan: " När då då"? Finns att streama till och med kl. 00.00 inatt, om jag förstod programtexten rätt, i skrivande stund, idag söndagen den 210227. 

Jag vill varmt rekommendera alla som hinner att läsa denna recension innan kl. 00.00 att se denna föreställning för att jag tycker att den framställer så himla bra hur vuxna kan te sig ur ett barns perspektiv. 

Jag måste säga att jag gillade scenografin mycket. Men särskilt sångerskan som sjöng Bobos kostym får en extra eloge av mig!

Så passa på att streama föreställningen innan tiden rinner ut om ni hinner läsa detta innan midnatt inatt! 

" När då då" ? Finns att strerama på Kungliga Operan play, på:  Unga på Operan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar