söndag 7 februari 2021

Svensk tv- polisdramaserie recension: " Tunna blå linjen"/ Avsnitt 4/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har nu sett avsnitt fyra av den nya svenska polisrama tv- serien: " Tunna blå linjen". För den som har följt min Marikas kulturblogg så har ni nog märkt att jag hitills endast har recenserat det första avsnittet av denna alldeles förträffligt utmärkta och spännande nya polisdrama tv- serie som även finns i skrivande stund att se på svt. play.

I avsnitt 4 av: " Tunna blå linjen", får poliserna som delar bil ihop, den kristna, och mycket idealistiska enligt beskrivningen av denna polisdrama tv- serie, polisen Sara, och hennes kollega; Magnus, ta sig an en man som lider av en mycket svårartad ångest. Mannen ifråga heter Kristian och lever ihop med sin för hans skull, hårt prövade farmor. 

Jag tycker att den svenska polisdrama tv- serien: " Tunna blå linjen", för att referera till beskrivningen av handlingen i denna mycket spännande dramaserie om, " några polisers tuffa vardag i Malmö", ger som iallafall jag inbillar mig en mycket realistisk bild av hur många polisers vardag i dagens samhälle kan te sig. Möjligen att deras privatliv som det ju vanligtvis brukar vara i dramaserier är tämligen romantiserat. Men annars skulle det ju inte bli någon spännande handling av själva dramat kring polisernas ganska hårda vardag. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se den nya svenska polisdrama tv- serien: " Tunna blå linjen"! Den finns i skrivande stund att se på svt. play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar