lördag 30 januari 2021

Tv-film recension: " The Founder"- Film om grundaren av MacDonalds imperiet/ Rercension skriven av: Marika Frykholm

 Jag har nu sett tv- filmen: " The Founder", som handlar om grundaren av Mac.Donalds imperiet.

Denna tv- film som bygger på den sanna historien om hur firman MacDonalds grundades handlar om hur de två bröderna från en delstat i USA träffar den som ska komma att bli MacDonalds imperiets grundare av stora mått mätt. 

Jag måste säga att denna framgångssaga ger en övergripande fascinerande bild av grundaren av detta enorma företag som MacDonald ändå är. 

Säg det land vart någonstans man än i världen kommer, nog kan man äta på MacDonalds där. Jag minns en resa som jag gjorde tillsammans med en kristen katolsk bibelgrupp. Vi skulle fira nyåret tillsammans med Birgittasystrarna i Assisis. 

Vad var det första vi gjorde då vi anlände till staden Hamburg tidigt en morgon? Jo, vi gick och åt frukost på MacDonalds! 

Det tycker jag visar en bild av den enorma MacDonalds kedjan och dess enorma utbredning världen över. 

Att jag sedan inte tror att man blir lika framgångsrik som dess grundare utan att ta emot en hel del hårda stötar både i privatlivet samt även i affärsvärlden är en annan sak.

Jag vill varmt rekommendera alla att se tv- filmen: " The Founder"! En mycket spännande och inspirerande film. Om ett mycket vinnande koncept. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar