tisdag 22 december 2020

Engelsk textbok recension: " The Writing Process"/ Författare: L: Björk, M. Knight, & E. Wikborg/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Jag läser just nu om en engelsk text bok från då jag studerade engelska vid Linköpings universitet mot slutet av- 90 talet. 

Den heter: " The Writing Process" , skriven av följande författare: L. Björk, M. Knight, och: E Wikborg.

Jag har läst ett avsnitt i: " The Writing Process", som behandlar om hur lärare och studenter vid Stockholms universitet ger en av studenterna som heter Susanne, respons på den uppsats hon håller på att skriva om den Amerikanske författaren Hemingways roman: Farewell to Arms". 

Först får man läsa ett par stycken utkast ur studenten Susannes engelska uppsats om: " Farewell to Arms",  med kommentarer i kanterna av hennes kurskamrater i hennes engelska kurs vid Stockholms universitet.

Jag håller just nu på att läsa om: " The Writing Process", av författarna: L. Björk, M. Knight och E. Wikborg. Jag har läst om hur en student skrivit en uppsats om arbetslösheten i Sverige och i världen och fått kommentarere av sin lärare. 

Jag har även läst en  uppsats om vikten av familjen i samhället av idag, sett ur det perspektivet från då denna bok gavs ut. Den har några år på nacken vid detta laget. 

Sist kommenterar Susannes lärare L. hennes uppsats som handlar om stycken hämtade ur Hemingways roman: " Farewell to Arms":

Jag tycker att den engelska textboken: " The Writing Process", av författarna: L. Björk, M. Knight, och E. Wikberg är jättebra skriven för alla som vill studera ämnet engelska. Och även om man behöver tips och råd att skriva överhuvudtaget. Så går det säkert att applicera detta till även andra ämnen än just ämnet engelska. 

Jag vill varmt rekommendera alla att läsa: " The Writing Process"! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar