söndag 6 december 2020

Julkalendern 2020: " Mirakel"/ Regissör: Calle Åstrand/ Recension av: Marika Frykholm

 Jag har sett det sjätte avsnittet av årets 2020 års julkalender: " Mirakel". Ursäkta, jag råkade skriva fel nummer på avsnittet på den recension jag skrev igår var det ju alltså då det femte avsnittet, inte det fjärde som jag råkade skriva i min recension!

Årets julkalender: " Mirakel" i regi av: Calle Åstrand, handlar om hur paret Vilgot och Anna- Carin som driver ett elbolag uppfinner något som ingen någnsin tidigare har uppfunnit förut: Ett svart hål. 

Men det går fel och det svarta hålet råkar swischas tillbaka till år 1920. Vilket i sin tur leder till att den fina flickan Rakel från år 1920 swischas framåt i framtiden till år 2020 och byter därmed plats och hamnar i den föräldralösa flickan Miras kropp. MIra bor med sin bästa killkompis i ett HVB- hem som leds av deras snälla föreståndarinna. 

Men HVB- hemmet ägs av den elake Ernst som är en elgigant och som har varit i släktfejd med Anna- Carins släkt i 100 år och därför vill sälja familjeslottet som HVB- hemmet är. 

I dagens avsnitt, det sjätte avsnittet alltså så upptäcker Miras i Rakels kropps familj att lyckokålbiten har försvunnit. Att den är uppäten av Rakels hund, Lady, är det ingen som vet.

Jag tycker att årets julkalender: " Mirakel" i regi av: Calle Åstrand är en mycket härlig blandning av äventyr, spänning och även humor! Jag vill varmt rekommendera att se årets julkalender: " Mirakel"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar